Mediakenner Marianne Zwagerman vindt het nogal teleurstellend dat John de Mols ei van Columbus het reanimeren van programma’s als Man Bijt Hond en Lingo is. Hiermee gaat hij de strijd met de grote internetgiganten niet winnen. Dat zegt ze in haar column bij BNR Nieuwsradio. De Mol is miljardair geworden met formats voor de lineaire televisie en is nog altijd vooral een man van de oude media. Jammer, vindt Zwagerman. Zij had meer verwacht van zijn Talpa Network.
Zwagerman kan maar niet begrijpen dat De Mol zich zo bezighoudt met het opwarmen van vroegere tv-formules. “Het is wat treurig dat John de Mol naar opgewarmde tv-liflafjes voor oude mensen grijpt.”
De Mol moet volgens haar een serieuze omslag gaan maken. “Twee jaar geleden zei hij nog dat niet de Nederlandse tv-zenders maar Facebook en Google zijn concurrenten zijn. E-commerce, big-data, gaming, alles zou hij in de strijd tegen Mark Zuckerberg gooien. We zien er nog weinig van. Zijn state-of-the-art nieuwsorganisatie wordt ook al steeds uitgesteld, nu weer naar ‘ergens volgend jaar’.”
“De toekomst bouwt de Mol nu met gebruikte afgesleten stenen. Ben benieuwd of die de kerst halen“, besluit ze bij BNR.
Klik hier om een reactie achter te laten.