Niet Netflix of YouTube, maar warm weer is de allergrootste concurrent van de lineaire televisie. In toenemende mate verkiest men ervoor om buiten te blijven zitten in plaats van binnen voor de buis. De weekend-Boulevard wordt nu keihard getroffen door de hoge temperaturen: er keken zondag maar 212.000 mensen (8,2 procent) naar het programma, ondanks de aanwezigheid van Peter R. de Vries. Daarmee bezet RTL Boulevard de allerlaatste plek in de dagelijkse kijkcijfer top 25.
RTL Boulevard had het zondag als vooravondprogramma extra zwaar. Het was mooi weer én er was vrouwenvoetbal aan de andere kant. Engeland – Kameroen wist op NPO 1 een mooie 846.000 kijkers (37 procent) te bekoren.
Toch was 212.000 kijkers tot een paar jaar geleden wel ondenkbaar voor een programma als RTL Boulevard, zelfs tijdens een hittegolf. Het geeft aan hoe lineaire televisie steeds meer een winters medium wordt.
Het lijkt een lange zomer te gaan worden voor RTL Boulevard, dat het hele jaar door uitzendt en tegenwoordig dus ook in het weekend.
Het Half Acht Nieuws, dat direct na RTL Boulevard begon, deed het met 616.000 kijkers (20 procent) drie keer zo goed. Het programma ervóór, RTL Woonmagazine, trok 107.000 kijkers (5 procent).
Klik hier om een reactie achter te laten.