De kijkcijfers van zondag 22 september 2019 (SKO)
Wendy van Dijk blijft met haar eerste nieuwe SBS 6-show Flirty Dancing diep in de schaduw staan van collega Linda de Mol. Haar programma doet het lang niet zo goed als lead-in Postcode Loterij: Miljoenenjacht. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar Linda’s Miljoenenjacht gisteren kon rekenen op ruim 1,4 miljoen kijkers (24 procent), moest Flirty Dancing genoegen nemen met 506.000 kijkers (11 procent). Oftewel: 65 procent van de kijkers haakte af toen Wendy in beeld kwam.
Flirty Dancing verliest voor de tweede week op rij kijkers: in week één keken er 689.000 mensen (14 procent) en in week twee 532.000 (11 procent).
RTL 4 deed het nét iets beter op prime time. Expeditie Robinson kwam uit op 1,5 miljoen kijkers (25 procent). Aansluitend trok de Linda de Mol-comedy Familie Kruys 909.000 kijkers (20 procent).
De nummer drie op prime time was NPO 1 dankzij Onze Boerderij (1,3 miljoen en 21 procent) en Nick en Simon The Dream (867.000 en 17 procent).
Verder keken de meeste mensen op prime time naar RTL 5. Daar wist Expeditie’s nabeschouwing Eilandpraat 357.000 kijkers (8 procent) te vermaken.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Veronica scoorde met The Bourne Identity: 299.000 kijkers,
- NPO 2 scoorde met Brieven aan Andalusië: 291.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS: 259.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met The Hunt for Red October: 170.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Patser: 153.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI: 137.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Studio Sport Eredivisie (1,7 miljoen), PSV – Ajax (1,1 miljoen), Half acht nieuws (846.000), Studio Sport (637.000), RTL Boulevard (463.000) en vtwonen (455.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (727.000), Studio voetbal (582.000), Shownieuws (491.000), Nieuwsuur (457.000) en Dossier Van den Heuvel (385.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 15 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.