De kijkcijfers van zaterdag 4 maart 2017 (SKO)
De voorlaatste aflevering van Wie is de Mol 17 trok zaterdagavond ruim 2,6 miljoen kijkers (35 procent) naar NPO 1. Daarmee is het de meest bekeken voorlaatste aflevering van het programma ooit. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Als álle afleveringen van Wie is de Mol worden meegerekend, dan is de aflevering van zaterdag de op vier na meest bekeken aflevering ooit. Alleen de seizoensopener van dit seizoen en de drie meest recente finales scoorden nog meer kijkers.
De top vier van meest bekeken afleveringen bestaat uit de finale van seizoen 15 (3,4 miljoen), de finale van seizoen 14 (3,1 miljoen), de finale van seizoen 16 (3 miljoen) en de seizoensopener van dit seizoen (2,9 miljoen). Sinds het zestiende seizoen is Wie is de Mol niet op donderdag, maar op zaterdag te zien.
Direct na de voorlaatste Wie is de Mol trok de nabeschouwing op NPO 3, MolTalk, bijna 1,2 miljoen kijkers (17 procent). Daarmee is het de op een na meest bekeken aflevering van het programma ooit. Alleen de aflevering van vorige week, toen het programma eenmalig terugkeerde op NPO 1, was met 1,6 miljoen kijkers (23 procent) nog meer in trek.
NPO 1 zond na Wie is de Mol een nieuwe aflevering van Paul de Leeuws Wie Steelt Mijn Show uit. Ditmaal keken er 843.000 kijkers (13 procent), ver onder de door De Leeuw gewenste 1 miljoen kijkers.
RTL 4 scoorde prima tegenover de Wie is de Mol-avond. Zowel Weet Ik Veel als All You Need Is Love scoorden ruim 1,7 miljoen kijkers (24 en 27 procent).
De derde zender op prime time was NPO 2: Andere Tijden scoorde 375.000 kijkers (5 procent), waarna Nieuwsuur 647.000 kijkers (10 procent) noteerde.
RTL 5, SBS 6, RTL 8, Net5 en Veronica (van groot naar klein op prime time) scoorden tussen de 316.000 en 162.000 kijkers met import. Darts op RTL 7 was goed voor 135.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), Kassa (1,4 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (874.000), Eigen huis en tuin (758.000), RTL Woonmagazine (712.000) en Lachen Om Home Video’s (556.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,7 miljoen), Studio Sport (757.000), Shownieuws (575.000), Hart van Nederland (430.000) en Beaufort (429.000) het meest in trek.
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 7 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: Avrotros