Bij de tien publieksbladen met het grootste bereik zitten twee roddelbladen: de Privé met een bereik van ruim 1 miljoen lezers en de Story met een bereik van 810.000 lezers. Dat blijkt uit cijfers van NOM Print en Doelgroepmonitor 2017-II, meldt Adformatie. De Privé van Evert Santegoeds en de Story van Guido den Aantrekker zijn verreweg de bekendste showbladen van het land. De twee andere grote showbladen zijn de Weekend van Marc van der Linden en Party van Wim Schaap.
Het afgelopen jaar – het rapport gaat over de periode april 2016 tot en met maart 2017 – bereikten printmagazines 11,4 miljoen mensen.
Als de niet-betaalde titels Allerhande en Kampioen niet worden meegerekend, ziet de top tien publieksbladen er als volgt uit:
- Libelle (Sanoma) 1.626.000
- Donald Duck (Sanoma) 1.431.000
- Linda. (Mood for Magazines) 1.198.000
- Vrouw (TMG) 1.140.000
- Margriet (Sanoma) 1.059.000
- Privé (TMG) 1.021.000
- Veronica Magazine (Sanoma/Veronica Uitgeverij) 975.000
- Quest (G+J) 961.000
- Plus Magazine 880.000
- Story (Sanoma) 810.000
Het gaat hier om het aantal bereikte personen. Aan het onderzoek deden 17.081 Nederlanders mee.
Weekblad Privé bestaat dit jaar alweer 40 jaar:
Feest! Weekblad Privé bestaat 40 jaar! Daarom deze prachtige taart van Mister Privé Henk van der Meijden#prive#weekbladprive@prive_nlpic.twitter.com/IBIbcQjutI
— Privé (@prive_nl)20 maart 2017
Foto: Privé