De kijkcijfers van dinsdag 21 februari 2017 (SKO)
Het tv-programma Het Beste Voor Je Kind over ouders die hun kinderen op een verschrikkelijke manier opvoeden, is nog geen hit op RTL 4. De eerste aflevering was dinsdagavond om half tien goed voor 750.000 kijkers (12 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Tv-zenders wisten de tv-kijker om half tien niet echt aan te spreken: geen enkel programma kwam over de miljoengrens heen. Alleen NPO 1’s Zorg.nu wist met 947.000 kijkers (15 procent) een groter publiek te vermaken.
NPO 1 en RTL 4 waren ook om half negen het meest in trek: Opsporing Verzocht kwam uit op 1,3 miljoen kijkers (21 procent) en TV Makelaar op 905.000 kijkers (14 procent).
De nummer drie op prime time was Veronica. De Champions League-wedstrijd Manchester City – Monaco wist 894.000 kijkers (14 procent) te boeien.
SBS 6 haalde de top 25 met zijn vernieuwde serie-avond. NCIS kwam uit op 548.000 kijkers (9 procent), waarna Lethal Weapon 578.000 kijkers (9 procent) noteerde.
Verder deed vooral RTL 5 het goed op prime time: De Slechtste Chauffeur van Nederland kwam uit op 527.000 kijkers (8 procent). Aansluitend wist Goedele On Top 263.000 kijkers (4 procent) te amuseren.
NPO 2 scoorde tussen de 300.000 en 500.000 kijkers met Brandpunt, De Tafel van Tijs en Nieuwsuur. NPO 3 scoorde tussen de 400.000 en 500.000 kijkers met Vier Handen Op Een Buik en Hij Is Een Zij.
De film op RTL 7 trok bijna 300.000 kijkers, die op RTL 8 ruim 200.000 kijkers en Net5 scoorde ruim 300.000 kijkers met Grey’s Anatomy.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), DWDD (1,5 miljoen), GTST (1,3 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (994.000), Editie NL (750.000) en Utopia (570.000) waren de kijkcijfertoppers.
Op de late avond waren De Rijdende Rechter (1,3 miljoen), Jinek (1,1 miljoen), Hart van Nederland (724.000), Shownieuws (667.000) en RTL Late Night (578.000) het meest in trek.
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 9 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: VARA