Teun Luijkx geneert zich wel een beetje voor zijn Trivago-reclames, maar heeft er geen spijt van. Dat vertelt de acteur in Het Parool. Voor een serieuze acteur is het ‘not done’ om in ieder reclameblok op te duiken voor een tv-reclame, maar Luijkx heeft er lak aan. “Ik zie de reclame nooit, want ik heb geen tv-aansluiting. Ik zat laatst in mijn stamkroeg voetbal te kijken toen de reclame voorbijkwam. Dan draai ik me toch even af. Al sta ik er helemaal achter; het is geen reclame voor McDonald’s.“
Luijkx denkt niet dat de reclame ‘heel schadelijk’ is. “Ik heb er best wel veel over nagedacht. Vroeger deed je dat niet als acteur: spelen in een reclame. Inmiddels doen veel acteurs het, met mate.”
Het moet haast wel, aldus Luijkx. “Het stigma ligt er niet meer op en dat is logisch. De acteurswereld is een lastig werkveld: er is weinig werk voor veel mensen. Ik heb het geluk dat ik sinds mijn afstuderen veel aan het werk ben geweest. Als zoiets als Trivago er dan bij kan, wil ik dat best proberen.”
Een adverteerder als Trivago betaalt nu eenmaal goed, legt hij uit. “Het biedt de mogelijkheid te wachten op iets dat echt bij me past. Ik ben nu een paar maanden vrij en ga naar Chili met mijn vriendinnetje. Dat is echt een luxepositie.”
Het Parool-interview met Teun Luijkx kunt u lezenvia Blendle.
Foto: YouTube/Trivago