Het nieuwe videoplatform Telegraaf VNDG van De Telegraaf werd op 1 mei met veel bombarie gelanceerd; er werd zelfs een voorpagina aan gewijd. Maar de afgelopen maanden was VNDG niet bepaald het gesprek bij het koffie-automaat. Worden de programma’s van de online zender überhaupt wel een beetje bekeken? Volgens Mandy van der Wal, baas online video bij TMG, wel. Sterker nog: de soap over Estavana Polman doet het volgens haar beter dan sommige tv-shows.
Van der Wal wil geen exacte kijkcijfers delen, maar stelt dat de soap Estavana In Het Echt ‘honderdduizenden’ kijkers trekt. “Er zijn tv-programma’s die minder scoren“, zegt ze in Adformatie.
Niet alleen de soap over de vriendin van Rafael van der Vaart scoort goed, maar ook de realityserie ‘Mallorca is van ons’ ging volgens Van der Wal ‘door het dak’.
Naast amusement biedt VNDG ook veel actualiteit. Vlak na de aanslag in Barcelona ging Telegraaf VNDG uren live. “Daarmee kunnen we ons echt onderscheiden en trekken we veel gebruikers. We willen dat nog veel meer gaan doen.”
Al met al wist VNDG in juni een miljoen mensen te bereiken, aldus Van der Wal. “Dat vind ik best veel.”
Ze wil het aantal kijkminuten verhogen door VNDG meer te integreren in vlaggenschip Telegraaf.nl. “Straks is op Telegraaf.nl alle content te vinden. Telegraaf VNDG is hét videoplatform van De Telegraaf. Die bereiksmachine heb je gewoon nodig.”
Wat gaat er níet goed? “Meerdere onderwerpen in een nieuwsbulletin werkt niet zo goed. Het gaat niet per se om hoe korter, hoe beter, maar de kijker heeft liever wel één centraal onderwerp. Dat gaan we dus voortaan doen”, besluit zeop de Adformatie-site.
Foto: Telegraaf VNDG