Het nieuwe jongerenplatform van Talpa, waarvoor John de Mol een samenwerking is aangegaan met rapper Lil Kleine, draagt de naam NEW WAVE en gaat vandaag van start. Dat heeft het mediabedrijf vandaag laten weten. Lil Kleine staat erom bekend dat hij graag opschept over zijn succes en dat wordt nu vertaald in een platform dat jongeren moet ‘inspireren hun dromen na te jagen en daar ook naar te handelen’. Volgers van het platform worden ‘goaldiggers’ genoemd.
Een woordvoerder van Talpa legt uit: “‘Wat wil je later worden’, is een vraag die jongeren niet meer boeit. Ze willen niet wachten tot ze ouder zijn om hun dromen na te jagen. Een nummer één hit maken, een miljoenencontract binnenslepen, internationaal topmodel worden of een eigen kledingmerk opzetten; ze willen er NU mee aan de slag.”
Lil Kleine is een voorbeeld voor deze jongeren, aldus Talpa. “Leeftijdsgenoten gingen hen voor en inspireren hen om hun eigen plan te trekken op weg naar succes. ‘Jong geleerd, jong gedaan’, is hun credo. NEW WAVE wil vleugels geven aan ambitieuze jongeren.”
Een YouTube-kanaal vormt de basis van het platform, maar ook op Instagram en KIJK zal de content te zien zijn. Het eerste programma is Jorik’s Life, een docuserie over Lil Kleine. De première is aankomende donderdag, 26 september. “Hij neemt de kijker mee in zijn leven als artiest, vader, zoon, vriend, miljonair en rasechte Amsterdammer.”
Vier dagen later, op 30 september, volgt Geld Moet Rollen, waarin acht jonge talenten met Linda Hakeboom praten over hun weg naar succes, aan de hand van hun meest memorabele aankoop.
Naast Lil Kleine zijn ook Anna Nooshin en Giel de Winter ‘ambassadeur’ van het jongerenmerk. “Zij wisten alle drie op hun geheel eigen manier en veelal na tegenslagen en kritieken, hun allerstoutste dromen te realiseren.”
De manifestvideo van NEW WAVE ziet als volgt uit:
Klik hier om een reactie achter te laten.