Talpa Network geeft tv-zender Net5 een nieuw logo en een nieuwe vormgeving om de samenwerking met het tijdschrift LINDA. te onderstrepen. Onderdeel daarvan is dat er nu een punt achter de zendernaam staat. Dat heeft het mediabedrijf laten weten. De punt achter de merknaam Net5 is ontworpen door de ontwerpstudio CapeRock uit Amsterdam. “Het ontwerp van het logo is bovendien voorzien van de subline ‘Powered by LINDA.’“, legt creatief directeur Dann Smit uit.
De logo’s van beide mediamerken lijken nu sterk op elkaar. “Het merksysteem biedt hiermee antwoord op de complexe vraag om de visuele verbinding van de merken Net5 en LINDA te maken.”
Annelies Sitvast, zendermanager bij Net5, zegt: “Een nieuwe vormgeving is voor een zender en merk altijd een bijzonder moment. Samen met CapeRock hebben we de visuele identiteiten van twee sterke merken weten samen te brengen in een frisse, eigentijdse vormgeving, die binnen het huidige medialandschap een uniek karakter heeft. Een mooie stap in de nieuwe samenwerking tussen Net5 en LINDA.”
Jildou van der Bijl, creatief directeur bij Net5, vult aan: “Het was ontzettend fijn samenwerken met CapeRock. Wij zijn geweldig trots op het resultaat: een stevig logo dat aanschurkt tegen het LINDA.-logo, maar toch op zichzelf staat, een beeldtaal die perfect past bij het vrouwelijke en meer urgente gevoel van het nieuwe Net5. Een vormgeving die onderstreept dat we van Net5 de leukste vrouwenzender van Nederland willen maken.”
Buiten het logo om wordt Net5 nog wel zonder hoofdletters en zonder punt geschreven.
Zie ook:
CapeRock Promo – NET5 Powered by Linda. from CapeRock on Vimeo.
Klik hier om een reactie achter te laten.