De kijkcijfers van zaterdag 23 februari 2019 (SKO)
Het succes van Holland’s Got Talent zwakt iets af. De talentenjacht begon dit seizoen met elke week zo’n 1,5 miljoen kijkers, maar de achtste aflevering bleef zaterdag steken op 1,255 miljoen kijkers (20 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. RTL 4 heeft Holland’s Got Talent dit seizoen niet op vrijdag, maar op zaterdag geprogrammeerd, recht tegenover kijkcijferkanon Wie is de Mol op NPO 1. Daar keken ditmaal 2,7 miljoen mensen (42 procent) naar.
De nabeschouwing van Wie is de Mol op NPO 3 scoorde nog eens 1,1 miljoen kijkers (19 procent). NPO 1 had daar tegenover Frans Bauer in China staan, goed voor 1,3 miljoen kijkers (23 procent).
RTL 4 trok na Holland’s Got Talent een aardige 837.000 kijkers (17 procent) met Wie Ben Ik.
De nummer vier op prime time was NPO 2. Earth Natural Wonders was goed voor 298.000 kijkers (5 procent). Inderdaad, dat betekent dat SBS 6 het nóg slechter deed.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- SBS 6 scoorde met Huntsman Winters War: 286.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 262.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Brawl in Cell Block 99: 216.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Ambulance: 190.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI NY: 128.000 kijkers,
- Veronica scoorde met MMA UFC Fight Night 145: 88.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), RTL Boulevard (670.000), Eigen huis en tuin (630.000), Lachen om home video’s (471.000) en Blauw bloed (359.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,5 miljoen), Nieuwsuur (504.000), Studio Sport (502.000), Hart van Nederland (475.000), Iedereen is gek op Jack (421.000) en Shownieuws (395.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 31 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 7 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.