De kijkcijfers van zaterdag 17 juni 2017 (SKO)
De tweede editie van de avondvullende SBS 6-show ‘Mud Masters VIPS: helden over de hindernis’ trok zaterdagavond 431.000 kijkers. Daarmee wist het tv-station zo’n 10 procent van alle kijkers op prime time te bekoren. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Met de moddershow, dit jaar gepresenteerd door Kim-Lian van der Meij en Viktor Brand, wordt aandacht gevraagd voor KNGF Geleidehonden. Vorig jaar juli keken er 455.000 mensen (8 procent) naar de show.
De meeste mensen keken zaterdag op prime time eerst naar NPO 1 en daarna naar RTL 4: De Beste Zangers kwam om half negen uit op bijna 1,1 miljoen kijkers (26 procent), waarna Wie Ben Ik? om half tien ruim 1 miljoen kijkers (24 procent) neerzette.
RTL 4 bood met De Jongens tegen de Meisjes (773.000 kijkers en 19 procent) het meest bekeken alternatief voor De Beste Zangers en NPO 1 met De Kleine Lettertjes (738.000 kijkers en 17 procent) het meest bekeken alternatief voor Wie Ben Ik.
De nummer drie op prime time was de moddershow van SBS 6. Daarna volgt de concurrentie op afstand: de nummer vier op prime time was Rizzoli and Isles met 177.000 kijkers (4 procent) op Net5.
NPO 2, Veronica en RTL 8 scoorden zo’n 150.000 kijkers op prime time, RTL 7 zo’n 100.000 kijkers, RTL 5 zo’n 50.000 kijkers en NPO 3 zo’n 25.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (715.000), Zesuurjournaal (583.000), EenVandaag (575.000), Lachen Om Home Video’s (465.000), Wereldse Hotels (418.000), RTL Woonmagazine (391.000) en De 20 Grappigste Beestjes (356.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (760.0000), Beste Kijkers (717.000), Stadsmormels (595.000), Shownieuws (584.000), Falco (552.000), Studio Sport (541.000), Nieuwsuur (528.000) en Golden Girls (305.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 12 procent.