Radiozender SLAM! is er trots op dat het geen luisteraars heeft onder mensen van 65 jaar of ouder. Dat laat de zender weten in een persbericht. SLAM! heeft een marktaandeel van nul procent in deze doelgroep, blijkt uit de luistercijfers. En daar is de nieuwe algemeen directeur Carlo de Boer maar al te blij mee: “Als enige landelijke radiostation zonder marktaandeel bij luisteraars van 65 jaar en ouder onderscheidt SLAM! zich van andere media en radiostations in Nederland.“
De luisteraars van SLAM! zijn juist heel vitaal, meent hij. “Jongeren luisteren massaal naar de radio, ze luisteren naar SLAM! Onze luisteraar is gemiddeld 30 jaar jong en viert een vrolijk en actief leven.”
SLAM! heeft een top vijf samengesteld van de radiozenders met het hoogste marktaandeel onder mensen van 65 jaar of ouder:
- NPO Radio 1: 16,2 procent
- NPO Radio 5: 8,6 procent
- Sky Radio: 7,0 procent
- NPO Radio 2: 5,8 procent
- NPO Radio 4: 5,4 procent
SLAM! profileert zichzelf als het jongste radiostation van Nederland. De zender vormt sinds kort samen met 100% NL een nieuwe radiogroep. Tot voor kort was SLAM! nog een zusterzender van 538, maar Talpa heeft SLAM! ingeruild voor Radio 10.