Er is een enorme concurrentiestrijd gaande tussen ‘s lands grootste tv-aanbieders KPN en Ziggo. De bedrijven halen alles uit de kast om de consument in huis te houden. Waar Ziggo zijn klanten gratis toegang biedt tot zijn sportkanaal Ziggo Sport, met daarop de Formule 1-races van Max Verstappen, biedt KPN begin 2017 een paar dure dramaseries aan aan haar klanten, waaronder Brussel en De Mannentester. “Dat lijkt een oneerlijke strijd“, merkt Parool-journalist Joep School op.
School stipt in een interview met Marnix Laurs, hoofd content KPN, aan dat Ziggo Sport met Max Verstappen meer dan 1 miljoen kijkers trekt. Dat is moeilijk te overtreffen door de on-demandseries van KPN.
Laurs ziet dat anders. “Het is een ander genre. Bovendien is het via KPN ook mogelijk naar Ziggo Sport te kijken.”
Over welke kijkcijfers hij verwacht voor de KPN-series, wil Laurs niets kwijt. “Omdat het simpelweg niet uitmaakt of een klant één keer in acht maanden iets kijkt of wekelijks. Het gaat erom dat hij zich gewaardeerd voelt.”
Volgens KPN hebben zes miljoen mensen, namelijk ook de mobiele klanten, toegang tot de KPN-content. Brussel-scenarioschrijver Leon de Winter zegt: “Na het zien van de eerste afleveringen denk ik dat mensen die geen KPN-klant zijn bij vrienden gaan kijken.”
Het Parool-artikel over KPN Presenteert kunt u lezenvia Blendle.
Foto: KPN