De verhuizing van zaterdag- naar woensdagavond heeft de SBS 6-show Met De Deur In Huis van Kees Tol goed gedaan. Het kijkersaantal én het marktaandeel is gestegen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Met De Deur In Huis is nog steeds geen hit, maar de 502.000 kijkers en 8,9 procent marktaandeel die het programma gisteren scoorde, liggen wel iets dichter bij het zendergemiddelde. Het avondgemiddelde van SBS 6 lag afgelopen week op gemiddeld 9,8 procent.
Het tweede seizoen van Met De Deur In Huis, waarin een panel met daarin onder andere Patty Brard moet raden bij welke bekende ster Tineke Schouten rondkijkt in huis, begon eind augustus met 310.000 kijkers en 8 procent marktaandeel.
Toen de tweede aflevering een week later 333.000 kijkers en 7 procent marktaandeel scoorde, was de maat vol voor SBS 6. Het programma ging per direct van de buis en werd vervangen door een extra lange Lachen Om Home Video’s.
Het eerste seizoen van Met De Deur In Huis deed het afgelopen lente een stuk beter met scores boven de 600.000 kijkers en 10 procent marktaandeel.
Gisteren is het tweede seizoen van Met De Deur In Huis alsnog hervat. Het programma staat op woensdagavond geprogrammeerd na Bonje met de Buren. Daar keken ditmaal 551.000 kijkers (9,4 procent) naar.
Waar SBS 6 tijdens Bonje met de Buren de tweede zender van het land was (na NPO 1), was ze tijdens Met De Deur In Huis de nummer drie (na NPO 1 en RTL 4).
Foto: SBS