De presentatie vanuit Alkmaar lag in handen van Caroline Tensen. Arjen Robben, Peter R. de Vries en Anita Witzier droegen hun steentje bij aan de benefietactie als levende standbeelden op het Waagplein. Zo was Robben getransformeerd tot Johan Cruijff.
Ook waren er optredens van onder meer Maan en Gerard Joling. Het doel was om zoveel mogelijk nieuwe donateurs te werven voor KWF Kankerbestrijding. Aan het einde van de anderhalf uur durende uitzending op NPO 1 stond de teller op 15.103 nieuwe donateurs.
Vanwege het slechte weer werd de sponsorloop, onder leiding van presentatrice Marlijn Weerdenburg, ingekort naar 5 kilometer. Aanvankelijk was het de bedoeling om 10 kilometer te rennen, maar hevige regenval gooide roet in het eten.
Programma’s
Voorafgaand aan Nederland staat op tegen kanker wist Opsporing verzocht bijna 1,3 miljoen mensen te boeien. Naar het nieuws om 19.30 uur op RTL 4 keken 1,5 miljoen mensen en het best bekeken programma op dinsdag was het NOS Journaal van 20.00 uur, met 1,8 miljoen kijkers.