De kijkcijfers van donderdag 1 augustus 2019 (SKO)
De Ruben Nicolai-quiz Ik Weet Er Alles Van blijft aardig presteren op het achtuurslot van RTL 4. Zo keken er donderdag 637.000 mensen (15 procent) naar het quizprogramma. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ik Weet Er Alles Van staat hartje zomer geprogrammeerd, maar doet weinig onder voor Goede Tijden Slechte Tijden. Daar kijken ongeveer 100.000 mensen meer naar. En waar voor GTST een hele cast vol acteurs moet opdraven, doet Nicolai het in z’n eentje.
Eind augustus begint RTL 4 met een nieuw seizoen van Goede Tijden Slechte Tijden. De soapserie scoorde in zijn laatste periode nog maar zo’n 700.000 kijkers. Die kijkersaantallen móeten omhoog als de serie zijn plek op 4 wil handhaven.
Over naar prime time: de grote winnaar was De Slimste Mens met 1,3 miljoen kijkers (29 procent) op NPO 2. Aansluitend trok De Stand van Nederland 362.000 kijkers (9 procent).
Het meest bekeken alternatief was NPO 1. The Great British Bake Off scoorde 753.000 kijkers (17 procent) en Droomhuis Gezocht had er 831.000 (20 procent).
Het brons is voor RTL 4. Het Spaanse Dorp: Polopos scoorde 576.000 kijkers (14 procent). Daaraan voorafgaand trok Help Mijn Man Is Klusser 444.000 kijkers (10 procent).
Verder was SBS 6 het meest in trek met 472.000 kijkers (11 procent) voor Help Mijn Man Is Klusser.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- RTL 7 scoorde met Zrinsjki – Utrecht: 402.000 kijkers,
- Net5 scoorde met It Takes Two: 238.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Silent Witness: 231.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met KVW Terug naar de basis: 209.000 kijkers,
- Veronica scoorde met SWAT: 169.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Adam Zkt Eva VIPS: 133.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (906.000), Half acht nieuws (864.000), EenVandaag (749.000), Ik weet er alles van (637.000), RTL Boulevard (562.000) en Verborgen Dorpen (538.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Jinek (815.000), Kanniewaarzijn (624.000), Hart van Nederland (602.000), Journaal laat (545.000), Nieuwsuur (541.l000), Shownieuws (426.000) en Zomer met Art (323.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en NPO 2 brons met 10 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.