De kwartaalomzet steeg met 0,8 procent tot iets meer dan 1,4 miljard euro, blijkt donderdag uit een handelsbericht van het mediabedrijf.
De wisselkoerseffecten hadden veel effect op het resultaat. Als die buiten beschouwing worden gelaten, was sprake van een stijging van 2,6 procent.
Het bedrijfsresultaat zakte met bijna 2 procent tot 259 miljoen euro.
De winstdaling kwam onder meer door verliezen bij de Franse voetbalclub Girondins, waar RTL een belang in heeft. De nettowinst daalde van 137 miljoen tot 111 miljoen euro.
De Nederlandse streamingsdienst Videoland groeide sterk. De dienst had aan het einde van het afgelopen kwartaal 82 procent meer betalende abonnees dan vorig jaar.
De digitale groei van de hele RTL-groep zwakte flink af. De opbrengsten stegen met 7 procent tegenover bijna 50 procent een jaar eerder.
Volgens CEO Bert Habets zijn de resultaten van het eerste kwartaal niet per se een indicatie voor de rest van het jaar. Hij verwacht bijvoorbeeld meer inkomsten uit reclamespotjes dankzij grote sportevenementen zoals het komende WK voetbal.
De totale omzet zal eveneens groeien, verwacht hij. Vooral dankzij de digitale tak en televisieproductiebedrijf FremantleMedia.