Qmusic heeft het hoogste marktaandeel ooit behaald in de commerciële doelgroep 20 tot 49 jaar. Het station zette 16,1 procent aandeel neer in de meest recente meetperiode september-oktober. Dat blijkt uit cijfers van het Nationaal Luister Onderzoek. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar gaat het om een groei van 11 procent. “Binnen de doelgroep 20 tot 49 jaar is Qmusic met een marktaandeel van 17,8 procent marktleider in de ‘office hours’“, aldus een woordvoerder.
Met ‘office hours’ bedoelt Qmusic van 10.00 tot 16.00 uur. “De kenmerkende energieke en afwisselende muziekmix blijkt populair onder werkend Nederland.”
In de doelgroep 20-34 jaar groeit Qmusic in een jaar tijd eveneens met 11 procent, naar een marktaandeel van 20,6 procent en is daarmee marktleider.
Met een wekelijks bereik van bijna 1,4 miljoen luisteraars, behaalden ook Mattie Wietze met hun ochtendshow een recordmarktaandeel van 15,7 procent. “Dit is een stijging van 5 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden (20-49 jaar, ma-vr, 06.00-09.00).”
Onderstaand de luistercijfers in de periode september-oktober in de doelgroep 6+, daaronder de ‘office hours’-grafiek van Qmusic.
Foto: Qmusic