Waar de radiozender top drie in de algemene doelgroep gevormd wordt door NPO Radio 2, Radio 538 en Radio 10, bestaat die in de commercieel relevante doelgroep 20 tot 49 jaar uit Radio 538, Qmusic en NPO Radio 2. Uit cijfers van Nationaal LuisterOnderzoek blijkt nu dat Radio 538 in de doelgroep stabiel blijft op 17,3 procent, terwijl Qmusic stijgt van 14,5 naar 15,3 procent, een aanzienlijke stijging. “Qmusic loopt hiermee stevig in op de marktleider“, aldus een woordvoerder.
Qmusic haalt het hoogste marktaandeel ooit in de mei/juni-meting. “De ochtendshow en middagshow blijven stevig groeien. Met deze meting kan ook de balans opgemaakt worden van het eerste half jaar ten opzichte van vorig jaar en ook daar noteert het radiostation een sterke groei.”
In het eerste half jaar van 2019 groeit de ochtendshow van Mattie Valk en Marieke Elsinga maar liefst 27 procent ten opzichte van het eerste half jaar in 2018, aldus de zegsman. “Radio 538 neemt in de eerste periode zonder Edwin Evers een verlies van 16 procent in de ochtend.”
In de middag scoort de show van Domien Verschuuren 17 procent hoger dan in januari – juni 2018. “De middagshow van Domien Verschuuren behaalt een marktaandeel van 16,0 procent. Nooit eerder deed de middagshow het zo goed.
Zenderbaas Dave Minneboo: “We zijn ontzettend trots op deze mooie cijfers. We waren al overtuigd van de weg die we ingeslagen waren en het is goed om te zien dat de cijfers dit ondersteunen. Mattie Marieke, Domien en de Top40 weten luisteraars aan zich te binden. En met verschillende acties, zoals onze traditionele Foute Maand, hebben we nu een recordmeting te pakken voor deze periode.”
Luistercijfers in de algemene doelgroep in mei-juni:
Luistercijfers in de commerciële doelgroep 20 tot 49 in mei-juni:
Foto: Qmusic
Klik hier om een reactie achter te laten.