Parkmobile is klanten kwijtgeraakt door de uitzending van Radar waarin directeur Tomas Novak minutenlangblunderde. Dat bevestigt de parkeerdienst tegen het AD. Novak gaf geen normaal antwoord op de vragen van Antoinette Hertsenberg en viel zelfs een paar seconden lang stil. Zijn klantonvriendelijke houding heeft geleid tot weglopende klanten en daar is het bedrijf niet bepaald gelukkig mee. “Dat betreuren wij, immers elke opzegging is er een te veel“, zegt een woordvoerder.
Novak werd volgens het bedrijf overrompeld door de spotlights. “Onze collega Tomas Novak baalt flink van de ontstane situatie, die niet nodig was geweest, als hij niet overrompeld werd door de spotlights.”
Hertsenberg had een heel simpele vraag. Ze wilde weten waar klanten terecht kunnen voor restitutie van te veel betaald parkeergeld door een haperende app. Novak had geen antwoord. “Ook wij vinden het vervelend dat we tijdens de uitzending geen goed antwoord hadden op de vragen.”
Radar haalde het voorbeeld aan van een meneer die 106 euro moest betalen voor vijf minuten parkeren. “Na de uitzending zijn we direct in gesprek met hem gegaan en tot een oplossing gekomen, waarbij meneer Scheffers het teveel betaalde bedrag terugkrijgt.”
“We zullen ons uiterste best doen om dit in de toekomst voor te zijn. Hoewel het media-optreden beter had gekund, staat dit los van de kwaliteit van ons product.”
Concurrent YellowBrick speelde op de avond van de Radar-uitzending handig in op de falende Parkmobile-baas met de volgende tweet:
Word nu gratis klant en ontvang een Q-Park garagekaart. Ga naarhttps://t.co/MX5B1qoOaM en gebruik de actiecode: RADAR#tros#radar
— Yellowbrick (@YellowbrickNL)24 april 2017
Foto: Avrotros