De kijkcijfers van donderdag 17 november 2016 (SKO)
Chantal Janzen heeft de op een na meest bekeken aflevering van Chantal Blijft Slapen ooit achter de rug. De aflevering van donderdag met daarin Edwin Evers en Tygo Gernandt trok ruim 1,7 miljoen kijkers naar RTL 4, goed voor 25 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De meest bekeken aflevering van Chantal Blijft Slapen ooit was vorig jaar november te zien en trok ruim 1,8 miljoen kijkers (26 procent). In die aflevering zaten Gordon en Timor Steffens.
De top drie meest bekeken afleveringen van Chantal Blijft Slapen ooit wordt afgemaakt door de aflevering met Willeke Alberti en Jett Rebel in december 2015. Daar keken ook 1,7 miljoen mensen naar.
Chantal Blijft Slapen won donderdag maar nét van het gelijktijdig uitgezonden Ik Vertrek op NPO 1. Daar keken bijna 1,7 miljoen mensen (24 procent) naar.
Na afloop van Chantal Blijft Slapen trok Beste Kijkers bijna 1,2 miljoen kijkers (19 procent), terwijl het programma dat aansluitend aan Ik Vertrek werd uitgezonden, Het Instituut, niet verder kwam dan 811.000 kijkers (13 procent).
De andere meest bekeken titels op prime time waren Expeditie Robinson met 1,1 miljoen kijkers (16 procent) op RTL 5, Nieuwsuur met 552.000 kijkers (10 procent) op NPO 2 en De Rekenkamer met 484.000 kijkers (7 procent) op NPO 3.
De BN’er-show De Pennen Zijn Geslepen stelde teleur op NPO 2 met slechts 114.000 kijkers (2 procent), Danny in Arabistan op NPO 3 was goed voor 275.000 kijkers (4 procent) en Foute Vrienden trok direct na Expeditie Robinson 352.000 kijkers (7 procent) naar RTL 5.
SBS 6 moest genoegen nemen met 347.000 kijkers (6 procent) voor de film Déjà Vu.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), GTST (1,5 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), RTL Boulevard (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (996.000), Editie NL (941.000) en Sinterklaasjournaal (719.000) waren de vooravondtoppers. Utopia trok 466.000 kijkers.
De vijf-uurprogramma’s Tijd voor MAX en RTL Live trokken respectievelijk 510.000 kijkers (19 procent) en 347.000 kijkers (13 procent).
Op de late avond waren Shownieuws (967.000), Hart van Nederland (939.000), Onzichtbaar Nederland (891.000), RTL Late Night (750.000) en Pauw (661.000) het meest in trek.
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 21 procent en SBS 6 brons met 8 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL