Tim den Besten heeft in het afgelopen jaar actief gewerkt aan zijn bekendheid, nadat hem ter ore kwam dat de NPO hem niet bekend genoeg vond voor een goed tijdslot. Dat vertelt de VPRO-presentator in Volkskrant Magazine. Den Besten deed om die reden onder meer mee met de tv-quiz De Slimste Mens. “Dat kwam doordat ik van iemand hoorde: ‘Tim, we krijgen voor jouw programma’s minder budget en een minder goede uitzendtijd omdat je minder bekend bent’“, zo vertelt hij.
De presentator schrok best wel van die mededeling. “Toen dacht ik: huh? Wow, ik doe mee aan een spel waarvan ik de regels niet ken. Oké, dan zullen jullie nog eens zien wie hier beroemd gaat worden en wie hier een goed tijdslot krijgt. En het is gelukt, ik sta nu in Volkskrant Magazine! Haha.”
Toch houdt Den Besten niet van de herkenning die bij bekendheid hoort. “Ik kan nog prima naar Albert Heijn. Maar het is een prijs die je betaalt als je wilt dat je werk wordt gezien. Dan moet je meedoen aan the fame game.”
“Wat veel mensen die op tv komen niet beseffen, is dat iedere mongool, elke stakker fans krijgt, aanbidders“, zegt hij. “Ik hoop dat ik de eventuele roem met dat besef kan relativeren en niet ga geloven dat ik bijzonder ben.”
Het Volkskrant-interview met Tim den Besten kunt u lezen via Blendle.
Klik hier om een reactie achter te laten.