De radiozenders van NPO gaan een reclamespot van Sublime FM uitzenden. Daarmee is het de eerste commerciële radiozender die toestemming krijgt om te adverteren op de publieke radio. Dat heeft het station laten weten. De Ster gooide begin dit jaar zijn beleid om: voortaan zijn ook commerciële media welkom in de reclameblokken van de NPO. Qmusic kwam daaropdirect met een reclame in de tv-blokken van de Ster en Sublime FM komt nu voorbij in de radioblokken.
Sublime FM is er blij mee, hoewel de Ster niet álles toelaat. “Sublime FM wilde eerst adverteren met de ‘Vlieg met Sublime FM naar de meest bijzondere concerten en festivals ter wereld’-campagne: een exclusieve VIP-reis naar Singapore en kaarten voor het optreden van Corinne Bailey Rae op het 200 meter hoge Marina Bay Sands. Helaas werd deze spot op het laatste moment door de Ster geweigerd.”
Nu heeft Sublime FM een andere spot ingediend en die is wel goedgekeurd. “Sublime FM gaat nu met een algemene spot adverteren, en hoopt met deze campagne de naamsbekendheid te vergroten.”
Dat een commerciële radiozender op een publieke radiozender mag adverteren is opvallend, omdat de Ster eerder nog liet weten een reclame van een commerciële tv-zender op een publieke tv-zender níet wenselijk te vinden. “Dat lijkt me niet logisch en zou je andersom ook niet willen. Maar als het crossmediaal is mag alles“, zei Ster-baas Frank Volmer.
Foto: Sublime FM