BNNVARA-talent Jan Versteegh is niet bepaald een kijkersmagneet. Hoewel hij overal de ruimte kreeg om zijn nieuwste egoprogramma te pluggen, van Jinek tot RTL Boulevard, keek er woensdagavond bijna niemand naar de première van Jan Wordt Vader op NPO 3. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Jan Wordt Vader kwam om half tien niet verder dan 121.000 kijkers (2,0 procent). Ter vergelijking: álle andere toptien-zenders trokken op hetzelfde moment meer kijkers.
Het programma van Versteegh kreeg voorafgaand aan de première ongelooflijk veel aandacht, maar bijna niemand voelde zich aangespoord tot zappen naar NPO 3. Zelfs filmherhalingen op RTL 5, 7 én 8 trokken op hetzelfde moment meer bekijks.
Versteegh laat in zijn programma de voorbereidingen op zijn vaderschap zien. Hij onderwerpt zich aan voorbereidingscursussen en interviewt bekende vaders over hun leven sinds ze een kind hebben.
“Ik wil goed beslagen ten ijs komen. Voorbereid en bekwaam. Ik wil de beste papa van de wereld worden voor mijn nageslacht. Daarom ga ik op zoek, in Jan Wordt Vader”, aldus de presentator.
Voorafgaand aan Jan Wordt Vader trok de dramaserie Papadag 336.000 kijkers (5 procent).
Foto: BNNVARA, Estera Marysia