De kijkcijfers van dinsdag 30 juli 2019 (SKO)
De Nicolette van Dam-show Klinkt Smakelijk blijft een enorme flop in de vooravond van SBS 6. Het programma scoort al sinds de start nog slechter dan het ter ziele gegane 6 Inside. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Klinkt Smakelijk is deze zomer elke dag tussen 18 en 19 uur op zender, maar de kijker weet het programma niet te vinden. De aflevering van dinsdagavond kwam bijvoorbeeld niet verder dan 91.000 kijkers, goed voor 3,3 procent marktaandeel.
Over naar prime time: de grote winnaar was De Slimste Mens met 1,2 miljoen kijkers (28 procent) op NPO 2. Aansluitend trok In Naam Van Het Volk 343.000 kijkers (8 procent).
Veronica bood het meest bekeken alternatief met Basel 1983 – PSV, goed voor 1,1 miljoen kijkers (26 procent).
Het brons is voor NPO 1: Endeavour scoorde 600.000 kijkers (16 procent). Daaraan voorafgaand trok Ellie op Patrouille 424.000 kijkers (10 procent).
Verder was RTL 4 het meest in trek met de combinatie Uitstel van Executie (533.000 kijkers en 13 procent) en Het Spaanse Dorp: Polopos (557.000 kijkers en 14 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- SBS 6 scoorde met Secret Life of the Zoo: 272.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Kees van der Spek Ontmaskert: 227.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Station 19: 214.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Vet Hard: 131.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Heartbreak Kid: 105.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Celebrity Call Centre: 95.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (949.000), EenVandaag (838.000), Half acht nieuws (758.000), Verborgen Dorpen (605.000), Ik weet er alles van (505.000) en RTL Boulevard (498.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (754.000), Jinek (682.000), Nieuwsuur (642.000), Shownieuws (481.000), Journaal laat (450.000) en Zomer met Art (313.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, Veronica pakte zilver met 15 procent en RTL 4 brons met 14 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.