De naamsbekendheid van brillenwinkel Eyelove is door de radio- en tv-reclames met René Froger in een half jaar tijd verdrievoudigd. De impact van de campagne is dan ook enorm. Dat blijkt uit onderzoek van de Ster. Eyelove adverteert sinds 2011 trouw in grotere dagbladen, maar eind 2017 vonden ze de tijd rijp voor een tv- en radiocampagne. De spot werd op 7 januari opgenomen en was vanaf 22 januari op televisie. Al direct werd duidelijk dat veel kijkers de spotjes bijzonder irritant vonden.
Toch zag Eyelove niet af van de reclames. “Ik had absolúút niet het idee dat dit als een irritante commercial zou worden ervaren. Mensen ergeren is dus ook absoluut niet de insteek geweest”, aldus Paul Berkelmans, directeur van Eyelove. “Maar we vonden dat, nu we die commercial eenmaal hebben gemaakt, we ‘m flink gaan uitzenden ook.”
De spot heeft alleen bij Ster op radio én televisie gedraaid, onder meer na bereiksprogramma’s als De Luizenmoeder en het NOS Journaal en in reclameblokken rondom grote evenementen als het WK Voetbal. Eyelove heeft met de campagne 96 procent van hun doelgroep, vijftigplussers, bereikt.
Samen met Ster heeft Eyelove drie keer onderzoek uitgevoerd naar hun bekendheid. “Vóór de spotjes op tv kwamen hadden we onder 50-plus een naamsbekendheid van minder dan 20 procent. Dat is inmiddels meer dan verdrievoudigd”, zegt Berkelmans.
De Ster feliciteert Eyelove met de succesvolle campagne. “Naamsbekendheid opbouwen is Eyelove in ieder geval gelukt. Natuurlijk is het daarnaast ook belangrijk om merkvoorkeur te creëren en uiteindelijk (meer) brillen te verkopen.”
Het blogartikel van de Ster over de Eyelove-reclame kunt u hier lezen.
Klik hier om een reactie achter te laten.