Als er één app is die Lieke van Lexmond als vrouw van een steenrijke man niet nodig heeft, dan is het wel Spotta, de app die laat zien of de Aquafresh in de aanbieding is bij de Kruidvat of niet. Toch maakt ze er, in navolging van Ferry Doedens, sluikreclame voor op sociale media. Dat is te volgen op Instagram en Twitter. Van Lexmond prijst Spotta aan. “Wat zijn jullie aan het doen? Ik lig dus al een uur lang met een app voor m’n neus. Daar word je zo hebberig van: alleen maar aanbiedingen.“
In de folders staat meer dan alleen tandpasta, weet Van Lexmond. Ze vertelt in een video: “Van wasmachines tot speelgoed, boodschappen. Het is echt zo handig. Zelfs hele leuke boeken die ik hier zie. Nou, ik vermaak me nog wel even. Wat zijn jullie aan het doen?”
Van Lexmond vermeldt er niet bij dat het gaat om reclame. Daar wordt ze door volgers op gewezen. “Sponsored tweet“, zegt Arjen.
Veel vrouwen geven slechts antwoord op de vraag van Van Lexmond wat ze nu aan het doen zijn. “Net mijn vinger gebroken”, zegt Femke bijvoorbeeld. En Sanne zegt: “Vrienden van Amstel kijken.”
Vlak voor kerst nam ook Doedens een reclame op voor Spotta. “Ik ben best wel blij, want ik heb al best veel cadeaus kunnen uitzoeken dus voor kerst. Ik heb al deze bladen al uitgezocht en aangevuld, maar ik dacht: het moet toch makkelijker kunnen. Ik heb nu dus via deze app, de Spotta-app, nog meer dingen kunnen vinden. Ik ben nu helemaal kerselaar en ik hoef het alleen nog maar te halen in de winkel. Top!”
Een video die is geplaatst door Lieke van Lexmond (@liekevanlexmond) op 26 Jan 2017 om 10:30 PST
Foto: RTL