De kijkcijfers van zondag 6 november 2016 (SKO)
Het 29ste seizoen van Postcode Loterij: Miljoenenjacht is zondagavond tot een einde gekomen met mooie kijkcijfers. Er keken ruim 2,4 miljoen mensen naar de Linda de Mol-show op RTL 4, goed voor een marktaandeel van 33 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de meest bekeken Miljoenenjacht van dit seizoen. De minst bekeken aflevering, de aflevering die moest concurreren met de finale van Heel Holland Bakt, trok bijna 1,8 miljoen kijkers.
Het 28ste seizoen van Miljoenenjacht sloot begin dit jaar nog af met de meest bekeken aflevering ooit: er keken toen bijna 2,8 miljoen mensen (39 procent). Dat is de hoogste score van het programma sinds de start in 2000.
Miljoenenjacht was de grote winnaar op prime time. NPO 1 bood het meest bekeken alternatief met 1,1 miljoen kijkers (15 procent) voor De Reünie. SBS 6 was de nummer drie om half negen met 616.000 kijkers (8 procent) voor Wegmisbruikers.
Na Miljoenenjacht trok RTL 4 nog 1,3 miljoen kijkers (19 procent) met CMC. NPO 1 trok met de TV Show iets meer bekijks, namelijk 1,4 miljoen kijkers (20 procent). SBS 6 deed het ook niet verkeerd met 1 miljoen kijkers (15 procent) voor Undercover in Nederland.
De andere meest bekeken titels op prime time waren Zondag Met Lubach met 711.000 kijkers (11 procent) op NPO 3, Nieuwsuur met 483.000 kijkers (8 procent) op NPO 2 en Trek met 472.000 kijkers (7 procent) op NPO 2.
Voorafgaand aan Zondag Met Lubach trokken de dramaseries A’dam – E.V.A. en Jeuk respectievelijk 297.000 kijkers (4 procent) en 454.000 kijkers (6 procent).
De MTV Europe Music Awards-show op MTV was goed voor 106.000 kijkers (2 procent).
Vooravond en late avond
De vooravondtoppers waren Studio Sport Eredivisie (2,6 miljoen), Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Half Acht Nieuws (950.000), Studio Sport (937.000), Go Ahead Eagles – Feyenoord (557.000) en vtwonen (519.000). Carlo’s TV Café stelde teleur met 445.000 kijkers en 9 procent marktaandeel.
Op de late avond waren Hart van Nederland (1,3 miljoen), Shownieuws (878.000), Studio voetbal (782.000) en Van der Vorst ziet sterren (534.000) het meest in trek.
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakt zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 11 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL