FOX Sports Eredivisie heeft deze deze week de grens van 900.000 abonnees doorbroken. Niet eerder in het negenjarig bestaan van de zender is live Eredivisievoetbal beschikbaar geweest in zoveel huishoudens. Dat heeft de zender laten weten. De explosieve groei van de zender is het gevolg van de introductie van een nieuw samenwerkingsmodel met veertien tv-aanbieders waaronder KPN en kleinere partijen als T-Mobile, Caiway en Delta. Hierdoor is de prijs van de zender fiks gedaald.
Het vernieuwde samenwerkingsmodel biedt de tv-aanbieders ‘volop flexibiliteit om naar eigen inzicht te bepalen in welke vorm – en tegen welke prijs – zij FOX Sports Eredivisie aanbieden aan hun klanten’. “Als gevolg hiervan heeft de consument nu meer en verschillende keuzemogelijkheden, tegen een fors lagere prijs bovendien.”
Zo verlaagde bijvoorbeeld KPN dit seizoen de prijs van FOX Sports Eredivisie van 17,50 naar 7,50 euro per maand. Klanten met KPN Compleet krijgen de zender gratis. Bij T-Mobile ziet de zender standaard in het tv-basispakket.
Frank Rutten, directeur van FOX Sports, zegt: “We willen alle Eredivisie fans bedanken voor hun steun dit jaar en blijven ons samen met onze distributiepartners de komende jaren inzetten om de populairste competitie van Nederland toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk mensen, ongeacht welke tv-aanbieder men heeft.”
“Het doel voor komend seizoen is om de mijlpaal van 1 miljoen abonnees te bereiken. En dat gaat lukken.”
Foto: FOX