Marianne Zwagerman is niet onder de indruk van Telegraaf VNDG, het nieuwe online videoplatform van de krant. Dat laat ze weten in haar column bij BNR. Zwagerman, oud-directeur bij TMG, denkt dat hoofdredacteur Paul Jansen een beetje overdreef toen hij de Telegraaf-zender aankondigde als ‘een nieuw, groot, machtig platform’. “Het oogt ook allemaal een beetje als de tv van gisteren eerlijk gezegd. Een beetje te weinig made for web en te veel het Journaal en RTL 4 nadoen.”
Concurrent AD kwam afgelopen week met de nieuwe documentaireserie Achter Buurten van tuigvlogger Ismail Ilgun. “Zelf geloof ik meer in deze aanpak dan die met grote studio’s en veel tromgeroffel“, zegt Zwagerman.
“Maar het maakt niet zoveel uit wat ik geloof, als iedereen maar in video gelooft“, aldus de mediakenner, die erop wijst dat de markt van online video-advertenties vorig jaar met 25 procent groeide.
“Terwijl de advertentieomzet in kranten al jaren sterk daalt.”
Video blaast volgens Zwagerman nieuw leven in de krant.
Foto: WNL