De kijkcijfers van zondag 10 februari 2019 (SKO)
Het tweede seizoen van De Luizenmoeder is zondagavond van start gegaan met een magistrale 3,965 miljoen kijkers op NPO 3. Daarmee wist de serie maar liefst 47 procent van alle tv-kijkers om half negen te vermaken. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Nog nooit eerder trok De Luizenmoeder op de uitzenddag zelf zo veel kijkers. Tot nu toe stond het record op bijna 3,5 miljoen kijkers. Het record ínclusief uitgesteld kijken staat op een torenhoge 4,4 miljoen kijkers.
Vorig jaar scoorden de negen afleveringen van De Luizenmoeder als volgt (tussen haakjes inclusief uitgesteld kijken):
- 744.000 kijkers (1.594.000 kijkers)
- 1.400.000 kijkers (2.607.000 kijkers)
- 2.389.000 kijkers (3.845.000 kijkers)
- 3.489.000 kijkers (4.745.000 kijkers)
- 3.357.000 kijkers (4.444.000 kijkers)
- 3.225.000 kijkers (4.123.000 kijkers)
- 3.133.000 kijkers (4.100.000 kijkers)
- 3.307.000 kijkers (4.124.000 kijkers)
- 3.171.000 kijkers (3.933.000 kijkers)
Direct na De Luizenmoeder begon het programma Hotel First Dates met een mooie 1,1 miljoen kijkers (16 procent). Daarna keken er 678.000 mensen (11 procent) naar Makkelijk Scoren.
Eén week na het einde van Heel Holland Bakt is De Luizenmoeder daarmee de nieuwe torenhoge favoriet van de zondagavond. De nummer twee op deze uitzendavond blijft RTL 4.
RTL 4 wist met de Linda de Mol-show Weet Ik Veel een mooie 1,6 miljoen kijkers (22 procent) te bekoren. Aansluitend keken er 750.000 mensen (15 procent) naar Judas.
Het brons is voor NPO 1. De combinatie Bed en Breakfast en Project Rembrandt was goed voor 1,2 miljoen (16 procent) en 1,2 miljoen (19 procent) kijkers.
Verder keken de meeste mensen op prime time naar SBS 6. BankGiro Loterij The Wall was goed voor 497.000 kijkers (7 procent) en Dat Verzin Je Niet trok direct erna 468.000 kijkers (8 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Veronica scoorde met Taken 3: 434.000 kijkers,
- NPO 2 scoorde met Tegenlicht: 359.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Hawaii Five-O: 348.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Lekker Slim: 175.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI: 163.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met VTBL: 107.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,6 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2,5 miljoen), Half acht nieuws (921.000), 3 op reis (837.000), Utrecht – PSV (582.000), vtwonen (569.000) en RTL Boulevard (534.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (768.000), Studio voetbal (715.000), Nieuwsuur (588.000) en Shownieuws (561.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en NPO 3 brons met 13 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.