De kijkcijfers van zaterdag 14 september 2019 (SKO)
SBS 6 wint ook de tweede slag in de nieuwe zaterdagavondstrijd met RTL 4. De Linda de Mol-show Ik Hou Van Holland op 6 trok wederom meer bekijks dan de Chantal Janzen-show Dancing with the Stars op 4, al leveren beide titels wel enigszins in. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ik Hou Van Holland gaat van 1,2 miljoen (24 procent) naar 964.000 kijkers (20 procent), Dancing with the Stars gaat van 976.000 (20 procent) naar 801.000 kijkers (17 procent).
Het goud gaat net als vorige week naar NPO 1, dat met Beste Zangers wél nagenoeg stabiel blijft. Daar keken 1,1 miljoen mensen (23 procent) naar.
NPO 1 won ook het halftienslot met 862.000 kijkers (19 procent) voor Dit was het Nieuws. RTL 4 pakt zilver met Dancing with the Stars, dat ruim tweeënhalf uur lang op zender was. SBS 6 pakt brons met 643.000 kijkers (14 procent) voor Echt Waar.
De nummer vier op prime time volgt op afstand: Net5’s The Rookie scoort 318.000 kijkers (6 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- NPO 2 scoorde met 75 Jaar Bevrijding Limburg: 276.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Killer by the lake: 203.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met The Karate Kid: 188.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Into the storm: 185.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI NY: 104.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Ambulance down under: 84.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (885.000), Kassa (811.000), EenVandaag (778.000), Half acht nieuws (752.000), RTL Boulevard (427.000), Eigen huis en tuin (373.000) en Blauw Bloed (332.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,2 miljoen), Hart van Nederland (625.000), Shownieuws (576.000), Studio Sport (464.000), Nieuwsuur (371.000) en Taboe (329.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakt zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 14 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.