Gerald Joling knalt de afgelopen dagen ineens uit de speakers van je tv als het nieuwe gezicht van de Lidl-reclame. Waar Toppers-collega René Froger zingt over de multifocale brillen van Eyelove, zingt Joling nu over het biologische brood van de Lidl. Maar daar kan niet iedereen om lachen. Er verschijnen op sociale media kritische reacties: de één vindt het maf om over brood te zingen, de ander ziet liever George Baker terug en weer een ander trekt zelfs de politiek-incorrect-kaart.
Ene Harry Blok richt zich op Twitter tot Lidl met het verzoek om zich te distantiëren van Joling. “Jullie weten dat Dhr. Joling dingen heeft gezegd over minderheden en vluchtelingen die de toets der moraliteit niet kunnen doorstaan? En dat u zich zo direct associeert met dergelijke uitspraken?”
Blok wijst op de politieke columns die Joling in het verleden schreef op zijn website. Hij gaf aan bang te zijn dat er straks meer moskeeën dan kerken in ons land zijn, was kritisch over ‘snotapen‘ van zestien in azc’s en riep dat buitenlanders ons land overnemen.
Lidl heeft niet op de kritiek van Blok gereageerd. Iemand anders die onder hetzelfde bericht van Joling reageert, Yvonne (“Ik vind het een hele mooie reclame!!“), krijgt wel een reactie: “Dank je wel voor het compliment, Yvonne! Hier worden wij hartstikke blij van.”
Aan de mensen die George Baker missen als het gezicht van Lidl zegt de supermarkt: “Wij vinden de afwisseling juist leuk! Maar wij gaan aan onze collega’s doorgeven dat je George Baker mist. Wie weet dat die nog een keer terugkomt. 🤗”
Overigens vertelde Joling onlangs in weekblad Privé bewust gestopt te zijn met zijn politieke columns: “Nou, ik ben gestopt met mijn column op internet. Soms dreef ik daar een beetje te ver in door. Het is natuurlijk ook vaak emotie van mijn kant, hè. Op bepaalde gebeurtenissen reageerde ik dan iets te fel. Dat doe ik dus nu maar niet meer.”
U kunt de Lidl-reclame hier bekijken.
Klik hier om een reactie achter te laten.