Zomer met Art heeft volgens RTL’s tv-baas Peter van der Vorst de tijd nodig om te groeien, maar inmiddels is het programma over de helft heen en kijkt er nog steeds geen hond. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Om het genadeloos floppen van Zomer met Art te verklaren haalde Van der Vorst als een typische tv-baas betaamt de tv-flop-bingo van stal: het lag aan het goede weer, aan de concurrentie, aan kijkers die nog even moeten wennen en… op Videoland scoort het top!
Ondertussen weten kijkers en critici natuurlijk wel beter. Die zien een programma zonder pit met een kleurloze presentator, non-onderwerpen en een magere gastenlijst.
Het leidt ertoe dat steeds meer kijkers afhaken. Zo keken er in de afgelopen, vijfde uitzendweek 233.000 mensen naar Zomer met Art. Daarmee werd een marktaandeel van gemiddeld 7,5 procent.
Extra pijnlijk voor Zomer met Art is dat het programma ervoor, Het Spaanse Dorp: Polopos, het redelijk doet. Daar keken afgelopen week gemiddeld 577.000 mensen (13,7 procent) naar.
De laatste Zomer met Art van de week wist vrijdagavond 219.000 kijkers (6,6 procent) te bekoren. Het programma van Art Rooijakkers heeft nu nog vijf uitzendweken te gaan.
Klik hier om een reactie achter te laten.