Het kijkerspubliek van RTL Boulevard is jonger geworden sinds de vernieuwing van de showrubriek en daarmee het vertrek van Albert Verlinde. Dat zegt Beau van Erven Dorens in een interview met De Telegraaf. Hoewel RTL Boulevard tegenwoordig nog maar zelden de grens van één miljoen kijkers overschrijdt, is het kijkerspubliek dat sinds de vernieuwing is blijven hangen volgens Van Erven Dorens gemiddeld genomen wel jonger. En RTL 4 vaart commercieel gezien vooral op jonge kijkers.
Het nieuwe Boulevard is daarmee geslaagd, denkt Van Erven Dorens. “In het begin was dat natuurlijk hartstikke spannend: hoe reageert de kijker op het vertrek van Albert Verlinde en de nieuwe vorm? Nou, prima, want het marktaandeel steeg in de doelgroep 20-49 jaar en het publiek is, zoals beoogd, verjongd.”
Van Erven Dorens maakt zich geen zorgen over het vertrek van Winston Gerschtanowitz, die vrijdag afscheid nam. “Ook dat overleeft het programma vast. Ik mis Albert wel zo nu en dan, want je kan leuk keten met hem.”
RTL Boulevard betrok aan het begin van dit tv-seizoen een duur pand aan het Leidseplein in Amsterdam, maar het aantal kijkers is niet bepaald gestegen.
Het bezoek van Albert Verlinde aan de studio in de uitzending van vrijdag en de oude fragmenten die de revue passeerden vanwege het afscheid van Gerschtanowitz maken duidelijk waarom: de showrubriek mag nu dan wel heel hip midden in Amsterdam zitten, maar het is niet langer een gezellig huiskamerprogramma.
Het Telegraaf-interview ’Buikpijn hoort er soms bij’ kunt u lezenvia Blendle.
Foto: RTL