De gebeden van de mannen van Veronica Inside zijn verhoord. John de Mol schrapt één van de vier reclame-onderbrekingen tijdens het programma. Dat heeft een woordvoerder van zijn zender Veronica bevestigd aan het AD. De mannen van VI vonden dat hun programma wel érg vaak onderbroken werd door reclame. “We hebben er gezamenlijk naar gekeken. Je maakt dit programma met z’n allen. Dit besluit is in overleg tot stand gekomen“, laat een woordvoerder nu weten.
Vooral Johan Derksen kon de vele breaks niet uitstaan: “We hebben liever eentje minder. Het is storend, voor de kijkers maar ook voor ons. Als dat zo doorgaat, vrees ik dat de kijker afhaakt. Dat zou ik als kijker na het vierde blokje wél doen.”
De mannen van VI werden na hun overstap van RTL naar Veronica niet alleen geplaagd door een extra reclameblok, maar ook door een extra lang programma: Veronica Inside is niet anderhalf, maar maar liefst twee uur op zender.
Hoewel de heren dat óók een pijnpuntje vinden, blijft de uitzendduur van VI wel gewoon gelijk. Het programma scoort een hoog marktaandeel en dat krikt het zenderaandeel van Veronica op.
Columnist Özcan Akyol liet zich in een column kritisch uit over VI. “Het programma is verworden tot één groot reclameblok, af en toe onderbroken door de gesprekken van de heren, maar die mogen nooit te lang duren“, zei hij.
En: “Het was ook niet bepaald een gouden greep om de uitzendingen twee uur te maken. Ikzelf schakel bijvoorbeeld om 22:00 uur altijd over naar Nieuwsuur. Maar goed, de mannen zijn niet gek, ze zullen wel orde op zaken stellen. Maar dan is het voor hen te hopen dat de kijker inmiddels niet definitief is afgehaakt.”
Klik hier om een reactie achter te laten.