De kijkcijfers van zaterdag 11 november 2017 (SKO)
De Jan Smit-show Sorry Voor Alles is zaterdagavond met voorzichtige cijfers in première gegaan op NPO 1. Er keken slechts 820.000 kijkers (13,6 procent) naar de uitzending op NPO 1, fors onder het zendergemiddelde. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De voorafgaand uitgezonden bekendmaking van de kandidaten van Wie is de Mol deed het met ruim 1,8 miljoen kijkers (30 procent) een stuk beter, net als het erna uitgezonden De Kwis met 1,3 miljoen kijkers (22 procent).
Tijdens Sorry Voor Alles wist NPO 1 níet te winnen van RTL 4, maar tijdens De Kwis wél. RTL 4 scoorde zeer goed met Oh Wat Een Jaar, dat 1,9 miljoen kijkers (31 procent) trok. Vervolgens zette Chantal een mooie 1,2 miljoen kijkers (21 procent) neer, net niet genoeg om De Kwis te verslaan.
De nummer drie op prime time was NPO 2, dat met Hollands Hoop 470.000 kijkers (8 procent) noteerde. Andere Tijden trok aansluitend 396.000 kijkers 97 procent).
SBS 6 pakte de vierde plek: Circus Gerschtanowitz kwam uit op 434.000 kijkers (7 procent) en Komt Een Man Bij De Dokter trok aansluitend 416.000 kijkers (7 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Net5 scoorde met Castle: 255.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI Miami: 247.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Grand Slam of Darts: 219.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Malavita: 200.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Echt Waar: 167.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Filemon op de wallen: 143.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (991.000), EenVandaag (989.000), RTL Boulevard (689.000), Eigen Huis Tuin (627.000) en Blauw Bloed (500.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (810.000), Van der Vorst ziet sterren (576.000), Shownieuws (511.000), Wild ontmoet U2 (448.000) en Nieuwsuur (409.000) het meest in trek.
RTL 4 avondmarktleider
RTL 4 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 8 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: AVROTROS, William Rutten