De kijkcijfers van zaterdag 5 oktober 2019 (SKO)
De NPO 1-show Beste Zangers, die op woensdag tegen Chateau Meiland en Expeditie Robinson strijdt voor de Gouden Televizier-Ring, blijft de grote winnaar op zaterdagavond. Er keken gisteren bijna 1,3 miljoen mensen (22 procent) naar het programma van Jan Smit. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Smit blijft de leading ladies van RTL 4 en SBS 6, Chantal Janzen en Linda de Mol, de baas. Zij vechten een studioamusementsoorlog uit op de zaterdag.
De winnaar van deze oorlog blijft SBS 6 met Ik Hou Van Holland, waar ditmaal bijna 1,2 miljoen mensen (21 procent) naar keken. RTL 4 bleef steken op 784.000 kijkers (15 procent) voor Dancing with the Stars.
Gedurende de tweede helft van prime time ziet de top drie er hetzelfde uit: NPO 1 wint met 1,1 miljoen kijkers (22 procent) voor Dit Was Het Nieuws, SBS 6 volgt met 738.000 kijkers (15 procent) voor Echt Waar en RTL 4 sluit de top drie af met 509.000 kijkers (12 procent) voor Ranking the Stars.
De nummer vier was NPO 3 met 437.000 kijkers (8 procent) voor het WK Atletiek.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- NPO 2 scoorde met Victoria: 329.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Rookie: 307.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met A Walk Among The Tombstones: 304.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI NY: 185.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Impossible: 134.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Ambulance Down Under: 120.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Kassa (1 miljoen), Zesuurjournaal (835.000), Half acht nieuws (775.000), EenVandaag (678.000), RTL Boulevard (612.000), Eigen huis en tuin (536.000) en Lachen om home video’s (414.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,3 miljoen), Studio Sport (661.000), Hart van Nederland (646.000), Ranking the Stars (509.000), Shownieuws (486.000) en Nieuwsuur (367.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 15 procent en RTL 4 brons met 14 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.