Omroep MAX-baas Jan Slagter vindt dat mediaminister Arie Slob meet met twee maten als hij zegt dat hij de reclame beperkt bij de NPO om kinderen te beschermen. Dat zegt hij in zijn column in MAX Magazine. Slob gaat alle reclame bij de publieke omroep tot acht uur ‘s avonds afschaffen, maar dat is eigenlijk de zoveelste verkapte bezuiniging op de NPO. Van de redenering van Slob – hij wil kinderen beschermen voor reclame – gelooft Slagter dan ook helemaal geen snars.
Slagter vindt het ongeloofwaardig. “Waar ik me best wel zorgen over maak, is dat de tv-reclame voor 20.00 uur wordt geschrapt, zogenaamd om kinderen te beschermen. Zijn die spotjes van Albert Heijn en Jumbo dan zo schadelijk voor de kinderziel?”
Er zijn veel ergere dingen waar kinderen mee in aanraking komen, vindt Slagter. “Laat de minister eens optreden tegen alle verderfelijkheid waarmee de jeugd op internet wordt geconfronteerd!”
Het beperken van de reclame gaat zo’n 80 tot 90 miljoen euro kosten en de overheid springt maar voor 40 miljoen euro bij. “Het staat gelijk aan het verbranden van geld, want, zo leert ook de ervaring in Frankrijk, die adverteerders gaan vervolgens rechtstreeks naar Google en Facebook.”
Klik hier om een reactie achter te laten.