Dat maakte Mids vrijdag bekend in RTL Late Night. Het illusieprogramma, in Nederland uitgezonden door AVROTROS, krijgt in Duitsland een andere naam: Mindmagic. “Het mocht geen Mindfuck heten. Het is net wat netter geworden”, aldus Mids.
Mids zal zijn trucs uitvoeren met zowel gewone als bekende Duitsers. “In Nederland maken we de illusies op maat voor Bekende Nederlanders. Voor Matthijs van Nieuwkerk deden we iets met kranten, voor dj Hardwell iets met muziek. We gaan het in Duitsland ook op maat doen met bekende Duitsers.”
In een bij Late Night uitgezonden voorfragment is te zien dat Mids een goocheltruc uitvoert op het festival Oktoberfest. Voor de ogen van bezoekers laat hij een pul water ‘veranderen’ in bier. “We zijn echt heel erg trots op het eindresultaat”, aldus Mids over de illusies in Mindmagic.
Mindmagic is vanaf dit najaar te zien bij de commerciële zender Sat. 1.