De kijkcijfers van vrijdag 11 augustus 2017 (SKO)
De seizoensaftrap van Voetbal Inside wist vrijdagavond 479.000 kijkers (9 procent) te bekoren. Daarmee was RTL 7 de meest bekeken commerciële zender op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De mannen van Voetbal Inside wisten onder meer de gedeeltelijk gelijktijdig uitgezonden talkshow van Beau van Erven Dorens op zusterzender RTL 4 te verslaan. RTL Summer Night bleef op het vlaggenschip steken op een score van 435.000 kijkers (8 procent).
Voetbal Inside is veruit het meest bekeken tv-programma van RTL 7. Ook dit nieuwe seizoen is weer van start gegaan met mooie cijfers. Ter vergelijking: het gemiddelde marktaandeel van de zender lag vorige week nog op ruim 3 procent.
De NPO was de grote winnaar op prime time: het WK Atletiek trok 1,3 miljoen kijkers (26 procent) naar NPO 3, De Slimste Mens noteerde 1,2 miljoen kijkers (22 procent) op NPO 2 en Een tegen 100 scoorde 979.000 kijkers (18 procent) op NPO 1.
De vijfde zender op prime time was RTL 4 met Geer en Goor Zoeken Een Hobby (453.000 kijkers en 9 procent) en het eerdergenoemde RTL Summer Night.
De vijf andere top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- SBS 6 scoorde met Lost World Jurassic Park: 295.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS: 267.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Sekskliniek: 153.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Up in the Air: 134.000 kijkers,
- Veronica scoorde met The Big Bang Theory: 125.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (984.000), EenVandaag (936.000), RTL Boulevard (773.000), The Great British Bake Off (689.000) en Editie NL (632.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Jinek (796.000), Eredivisie op vrijdag (684.000), Hart van Nederland (667.000), Shownieuws (576.000), Nieuwsuur (436.000) en RTL Summer Night (435.000) het meest in trek. De late Boulevard trok 314.000 kijkers.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, NPO 3 pakte zilver met 13 procent en RTL 4 brons met 12 procent.
Foto: RTL