De kijkcijfers van donderdag 4 juli 2019 (SKO)
De allerlaatste aflevering van het programma Van der Vorst ziet sterren wist donderdagavond 890.000 kijkers (20 procent) te boeien op RTL 4. Daarmee was de Peter van der Vorst-show de nummer één op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Van der Vorst stond zelf centraal in de laatste aflevering van Ziet Sterren. Hij werd volstrekt verrast door Chantal Janzen, die hem vervolgens meenam naar zijn woning in Abcoude, waar zijn man hem opwachtte.
Direct na Ziet Sterren zette Het Spaanse Dorp: Polopos een record neer met 671.000 kijkers (16 procent), een prima score.
NPO 1 pakte zilver met de combinatie The Great British Bake-Off (814.000 kijkers en 19 procent) en DWDD Summerschool (590.000 kijkers en 14 procent).
De derde plek is voor NPO 3 dankzij Keuringsdienst van Waarde (447.000 kijkers en 10 procent). Vlak daarna volgt SBS 6 met De 25 Meest Hilarische Tv-momenten Aller Tijden, goed voor 414.000 kijkers (10 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- NPO 2 scoorde met Stand van Nederland: 290.000 kijkers,
- Net5 scoorde met You’ve got mail: 277.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Love Island: 248.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Silent Witness: 208.000 kijkers,
- Veronica scoorde met SWAT: 190.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Darts The US Masters: 106.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (846.000), EenVandaag (834.000), Half acht nieuws (809.000), GTST (759.000), RTL Boulevard (492.000), Dynasties (491.000) en Utopia (410.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Pauw (883.000), Hart van Nederland (727.000), Studio France (590.000), Nieuwsuur (581.000), Journaal laat (534.000) en Shownieuws (472.000) het meest in trek. Zomer met Art trok 277.000 kijkers.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 9 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.