Dat zegt de radio-dj woensdag bij RTL Late Night. “Ik denk dat de publieke omroep dat an sich meer zou moeten doen. Op die manier bereik je heel erg de doelgroep”, zo vertelt Beelen in relatie tot de jongere doelgroep die 3FM aan moet trekken. Volgens Beelen zijn jongeren door middel van de video’s namelijk veel beter te bereiken.
Sinds 2015 maakt Beelen al verschillende Youtube-video’s. De radio-dj heeft inmiddels 33.000 abonnees op het kanaal waarop 142 video’s staan.
De 39-jarige presenator is van plan om dit vanaf volgend jaar uit te bouwen en ook een andere type video’s te gaan maken. Waar hij zich momenteel richt op een wekelijkse video, is het de bedoeling dat er in de toekomst vaker live-video’s gemaakt gaan worden. “In het nieuwe jaar ga ik veel meer streamen. Gewoon live, thuis of op een bijzondere locatie. Of juist met gasten die op YouTube dingen doen”, zo vertelt Beelen.
Vertrek
Vorige maand werd het vertrek van Beelen bij 3FM aangekondigd. De zender heeft al enige tijd te kampen met dalende luistercijfers. Eerder zei Beelen al dat zenderbaas Basyl de Groot bezig is met een “flinke make-over” van de programmering.
Het is nog niet zeker wanneer Beelen precies stopt met zijn ochtendshow. Naar verwachting zal zijn show uiterlijk begin 2017 eindigen.