De makers van The Passion zien niets in een speciale editie met kerst. Het zou een slap aftreksel worden. Dat vertelt producent Jacco Doornbos tegen NU.nl. Doornbos: “Daar hebben we over nagedacht, maar zoiets kan al snel voelen als een slap aftreksel, uiteindelijk is de kracht van The Passion het verhaal, het voldoet aan alle dramatische wetten. Met Kerst willen mensen liever Sky Radio-liedjes zingen, ze willen geen verhaal horen over koning Herodes die baby’s vermoordt.“
Voor het eerst in jaren keken er vorige week minder dan 3 miljoen mensen naar The Passion. Sterker nog: het waren er 2,4 miljoen. “We zijn de luxe gewend van ruim drie miljoen“, zegt EO-directeur Arjan Lock.
Waar ligt het aan? “Dan ga je naar een verklaring zoeken en dat kan komen door het mooie weer, minder mensen kijken dan televisie“, aldus Lock.
EO-coryfee Renze Klamer kan zich voorstellen dat het een tweejaarlijks evenement wordt. “De kijkcijfers zijn elk jaar boven de drie miljoen. Maar als deze editie er twee trekt, en volgend jaar anderhalf, snap ik dat ze denken: oké, het is nu even goed geweest.”
Klik hier om een reactie achter te laten.