De kijkcijfers van maandag 17 april 2017 (SKO)
Frank Visser is dé kijkcijferkoning van SBS 6. Geen enkel ander programma op de tv-zender is succesvoller dan zijn Mr. Frank Visser Doet Uitspraak. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Visser hoeft geen spijt te hebben van zijn overstap van hitzender NPO 1 naar het veel minder goed bekeken SBS 6. Zijn Mr. Frank Visser Doet Uitspraak zit nu in het derde seizoen en is een groot succes bij de zender. Zo keken er gisteren 1,150 miljoen mensen (18 procent) naar het programma.
Op hetzelfde tijdstip wist alleen NPO 1 meer kijkers te bekoren: Het Familiediner XL wist 1,198 miljoen mensen (18 procent) te amuseren.
De andere meest bekeken titels tussen half tien en half elf waren Nieuwsuur met 748.000 kijkers (13 procent) op NPO 2, Voetbal Inside met 690.000 kijkers (10 procent) op RTL 7 en kijkcijferflop Nieuwe Buren met 536.000 kijkers (9 procent) op RTL 4.
De winnaars om half negen waren Radar met 1,3 miljoen kijkers (20 procent) op NPO 2, Helemaal Het Einde met 1,1 miljoen kijkers (15 procent) op RTL 4 en 2Doc met 774.000 kijkers (11 procent) op NPO 2. Op dit tijdstip stelde SBS 6 juist wat teleur: Komt Een Man Bij De Dokter noteerde 548.000 kijkers (8 procent).
De andere meest bekeken zenders op prime time waren RTL 5 (The Blacklist Redemption: 451.000 kijkers en 6 procent), Veronica (2 Fast 2 Furious: 345.000 kijkers en 5 procent) en Net5 (Peking Express: 322.000 kijkers en 5 procent).
NPO 3 trok slechts 139.000 kijkers (2 procent) met de 3FM Awards.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), GTST (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (981.000), EenVandaag (918.000), RTL Boulevard (810.000), Welkom Wu Weng en Xing Ya (805.000) en Utopia (566.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Het Mooiste Meisje van de Klas (1,2 miljoen), Hart van Nederland (1 miljoen), Shownieuws (823.000), Pauw (776.000) en RTL Late Night (513.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 12 procent.