Eyelove-baas Leon Melchior is verrast dat zijn bedrijf de Loden Radioleeuw heeft gewonnen voor de meest irritante radioreclame van 2018. Dat heeft hij laten weten een Radar Radio-host Mischa Blok. Eyelove won de prijs overtuigend met 55 procent van de stemmen en liet daarmee Online.nl (26 procent) en Kruidvat (19 procent) achter zich. “Ik ben verrast. Het is nooit de insteek geweest van onze reclamecampagne op televisie en radio om die irritant te maken en daar ‘n prijs voor te winnen.”
Zelf is hij blij met de reclame met René Froger, aldus Melchior. “Ik ben geschrokken van de Loden Leeuw, maar ook blij verrast met de aandacht ervoor. Het heeft zijn doel wel bereikt. We hebben een verhoogde naamsbekendheid.”
Mischa Blok: “De uithaal, een heel belangrijk punt. We worden er gek van: dat gejodel, dat geschreeuw, dat gegil. Kunt u zich dat voorstellen.”
Melchior: “Gegil? Ik vind het niet echt aardig om te zeggen dat René gilt. Hij is al jaren een succesvol zanger en die uithaal is wel hetgeen wat de aandacht getrokken heeft in die commercial.”
Blok: “Als een krijtje op een schoolbord, zo heeft iemand het omschreven.”
Melchior: “Dat is wel pijnlijk.”
Blok: “Wie zijn idee was dat, die uithaal?”
Melchior: “Daar kwam René zelf mee in het derde gesprek dat we hadden over de commercial. Hij had zelf thuis in de studio het melodietje al bedacht en de uithaal erin gezet.”
Hoeveel heeft Froger eigenlijk gekregen voor de campagne? “Dat ga ik niet zeggen. Hij heeft uiteraard wel een gratis bril gekregen.”
Morgen reikt Radar in de televisie-uitzending de Loden Leeuw uit voor de meest irritante televisiereclame en de meest irritante BN’er in een spotje. Voor deze laatste categorie is onder meer René Froger genomineerd voor zijn rol in de tv-reclame van Eyelove.
Klik hier om een reactie achter te laten.