De eerste Net5-show van de hand van het nieuwe directieduo Linda de Mol en Jildou van der Bijl is dinsdagavond slecht van start gegaan. Er keken om half negen 160.000 mensen (3,1 procent) naar Iris en de 12 dates. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Net5 is sinds gisteren helemaal LINDA. – het logo is zelfs aangepast aan de stijl van het tijdschrift – maar dat is geen garantie voor succes. Iris en de 12 dates, de eerste ‘Net5 Powered by LINDA.’-show, is een flop.
Iris en de 12 dates, waarin pianiste Iris Hond op zoek gaat naar een nieuwe man, bezorgde Net5 de achtste plek op prime time en dat is toch wel een vrij beroerde score.
Ook het programma dat aansluitend werd uitgezonden, Grenzeloos Verliefd, deed het niet best. Daar keken 196.000 mensen (4,2 procent) naar.
Linda de Mol en Jildou van der Bijl willen Net5 omvormen tot dé tv-zender van hun mediamerk LINDA. Ze beginnen voorzichtig, want vooralsnog zullen alleen de dinsdag en de woensdag een LINDA-sausje krijgen.
Het belangrijkste programma dat eraan zit te komen is de vrouwentalkshow van Merel Westrik: Ladies Night. Het zure voor Westrik is dat eigenlijk iedereen wel weet dat dit programma ook zo tussen de 100 en 200 duizend kijkers uit zal komen en na één reeks van de buis verdwijnt.
Klik hier om een reactie achter te laten.