DJBroadcast, dat zich eerst als printtitel en nu als digitaal medium vooral op de Nederlandse en deels op de internationale dancescéne richt, heeft 22.500 euro nodig.
Met dit bedrag denkt de titel een goede basis te hebben om als stichting zonder winstoogmerk door te gaan en nieuwe giften aan te boren.
Hoofdredacteur Eelco Couvreur laat ineen oproep weten dat DJBroadcast nooit echt op eigen benen heeft kunnen staan .
“Alleen in 2002, het geboortejaar van DJBroadcast, speelden we quitte. In de veertien jaar die volgden moest er altijd, linksom of rechtsom, geld bij.”
Geen nieuwe uitgever
Doorgaan met een nieuwe uitgever wil de redactie niet: “Dan wordt het kermis en kermis is er al genoeg in elektronisch muziekland.”
Liever blijft DJBroadcast, dat naar eigen zeggen 50.000 unieke bezoekers per maand bereikt, doorgaan op de ingeslagen weg. “Want ik geloof dat DJBroadcast nodig is”, vervolgt Couvreur.
“Ik geloof in clickbaitvrije muziekjournalistiek. Ik geloof in journalisten met een vloeiende pen. Ik geloof in redacteuren die ongemakkelijke vragen durven te stellen en te drukken waar het zeer doet. Ik geloof in media die, tegen de stroom van de tijdsgeest in, dwarse en provocerende kunstenaars, musici en journalisten een platform bieden.”