De kijkcijfers van donderdag 28 maart 2019 (SKO)
Het is een mooie week voor RTL 4. Na de succesvolle seizoenspremière van Beau Five Days Inside op dinsdag, begon ook het nieuwe programma Chantal Komt Werken donderdagavond als de winnaar op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het programma van Chantal Janzen begon met bijna 1,4 miljoen kijkers (23 procent) op RTL 4 en dat is een ver bovengemiddelde score voor de doordeweekse programmering van die zender. Ze liet alle concurrentie achter zich.
De meest bekeken alternatieven om half negen waren Oogappels met 922.000 kijkers (16 procent) op NPO 1 en Keuringsdienst van Waarde met 777.000 kijkers (13 procent) op NPO 3.
Direct na Chantal Komt Werken begon het nieuwe Art Rooijakkers-programma Iedereen Had Het Erover met een prima 816.000 kijkers (17 procent). Daarmee moest hij NPO 1 voor zich dulden.
NPO 1 was met 1,3 miljoen kijkers (25 procent) voor Floortje Naar Het Einde Van De Wereld namelijk de winnaar om half tien. De nummer drie om half tien was Komt Een Man Bij De Dokter met 547.000 kijkers (11 procent) op SBS 6.
SBS 6 stelde in het halfnegenslot teleur met De Mannen van Taal. Daar keken ditmaal 389.000 mensen (7 procent) naar.
Niet SBS 6, maar NPO 2 was de nummer vier op prime time. Die zender wist met Van Atlas naar Arabië 579.000 kijkers (10 procent) te bekoren.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- SBS 6 scoorde met Komt een man bij de dokter: 547.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Darts Premier League: 423.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Temptation Island: 416.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Magnum PI: 251.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Prime Suspect: 239.000 kijkers,
- Net5 scoorde met This Means War: 180.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (876.000), GTST (818.000), BinnensteBuiten (667.000), RTL Boulevard (666.000), Editie NL (613.000) en Tijd voor MAX (551.000) waren de vooravondtoppers. 6 Inside trok 137.000 kijkers.
Op de late avond waren Jinek (736.000), Hart van Nederland (721.000), Nieuwsuur (531.000), Shownieuws (530.000) en Timeline (440.000) het meest in trek. Een nieuw leven in de zon trok 279.000 kijkers.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 8 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.